Alla inlägg den 20 februari 2012

Av raphael - 20 februari 2012 08:49

Jag brukar alltid ta influensaspruta.

Eller jag brukade alltid göra det, eftersom vi fick den gratis på min gamla arbetsplats (that-which-must-not-be-named), och jag funderade på att faktiskt betala för den i år, eftersom jag är ganska utsatt för smitta på jobbet, men tänkte att det går nog bra ändå.


Och det gjorde det.

Tills ungarna fick eländet. Nu är de friska, men maken och jag har varit liggande i flera dagar. Intressant läge, hur man ska få iväg en obstinat 7-åring till skolan på morgonen när han vägrar att gå själv TILL skolan fast han gladeligen går hem FRÅN skolan själv när båda föräldrarna har influensa. Maken släpade sig iväg i alla fall - my hero! När 11-åringen blivit rätt så frisk fick han hjälpa sina åldriga föräldrar med att gå och handla lite. Ibland är det helt ok med Billyspizza till middag...


Eftersom jag har lärt mig min läxa tidigare: det är ingen som tackar en för att man går till jobbet när man är sjuk och borde stanna hemma och bli frisk, så tänker jag tillbringa även denna dag och kanske till och med imorgon med på soffan framför TV:n med någon bra film.

Igår såg jag och äldsta sonen hela första säsongen av "Dharma och Greg". Älskar den serien! Så mycket kärlek och glädje! Den gör mig glad och inspirerad, och det kan man behöva när man är sjuk. 


 


Sonen och jag har samma humor och gillar samma filmer, vilket är kul. Han tittar gärna på Monty Python med mig, är också passionerad Tolkienfan (sedan 7 års ålder) och har, liksom jag läst Harry Potter- serien ett otal gånger. Det är nog dags att introducera honom i Twilight-världen. Han har sett filmerna med mig. Ska nog köpa böckerna på svenska. Själv har jag provat en gång att läsa översättningen, men när man läst dem typ 10 gånger på engelska funkar det inte riktigt att läsa översättningen.


Jag har nyligen läst igenom de tre första böckerna i "Fallen"-serien av Lauren Kate och väntar med spänning på den fjärde, som kommer ut snart.

I väntan på det läser jag tredje boken i Hanne-Vibeke Holsts serie om politik i Danmark, "Drottningoffret". Inte direkt fantasy, och inga vampyrer, eller jo det finns faktiskt en del ganska skumma typer i det politiska livet som nog skulle kunna klassificeras som vampyrer, men väldigt intressant och spännande. Rekommenderas! De två första böckerna i serien heter "Kronprinsessan" och "Kungamordet".


Funderar på vad jag ska läsa i nästa vecka, när vi drar iväg till sydligare nejder. Fick en massa deckare av min svärmorsviol, men det är inte riktigt min grej. Jag tycker inte att de är så upplyftande för själen. Får väl göra en inventering av olästa pocketböcker i bokhyllan. Det finns ju bra pocketaffär på Arlanda också!


Idag ska jag även försöka att få ner resväskorna från vinden och kanske börja att packa lite smått om jag orkar. Jag är en listmänniska, och har numera välbeprövade packlistor på Excelark i datorn, så det är bara att skriva ut och kanske anpassa en aning till dagsbehovet. Skönt! Maken kan, efter att ha rest enormt mycket i jobbet tidigare, packa en timme innan avresa, vilket gör mig så stressad att jag hellre gör det själv. Fast förra året sa jag ifrån. Han får själv sköta sin packning och i god tid för att jag ska slippa stressa upp mig för det. Och det funkade faktiskt. Jag kan packa till mig och ungarna, det räcker.


Försöker att visualisera mig på en sandstrand med vågor som rullar in mot land, en och annan sjöfågel som låter, sanden mellan tårna, låånga promenader längs strandkanten, leta vackra stenar och snäckor, yoga utomhus...bara några dagar kvar nu och det ska bli så skönt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Genom skärselden till andra sidan av avgrunden. Starkare och smartare. Liv. Kärlek. Växer upp ur den utbrunna askan. Lyfter mot himlen. Frihet.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Terapiarbete

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards